Garantie en retouren

Wij staan garant voor service en kwaliteit

PRODUCTEN

Garantie

In verband met de Feestdagen is het magazijn gesloten vanaf 21 december t/m 8 januari. Onze laatste verzenddag in 2023 is op woensdag 20 december. Ons Logixbox Team staat vanaf 8 januari weer graag voor u klaar! We wensen u Fijne Feestdagen & een Gezond 2024!

Logixbox staat voor hoogwaardige kwaliteit. Mocht uw product defect raken, dan kunt u natuurlijk op ons rekenen. Voor alle artikelen die u bij ons koopt, geldt de fabrieksgarantie van 1 jaar en de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of doet wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten en de fabrieksgarantie doet geen afbreuk aan de wettelijke garantie. Meer informatie hierover? Lees onze garantievoorwaarden, of neem contact op met onze medewerkers. Wij bieden u een passende oplossing.

Garantietermijn

Op alle producten geldt 1 jaar garantie tegen gebreken die het gevolg zijn van fabricagefouten. Op alle producten is de wettelijke garantie van toepassing. De wettelijke garantie houdt in dat het product datgene is of moet doen wat de klant er in alle redelijkheid van mag verwachten. Gebreken die veroorzaakt worden door ongelukken, nalatigheid of verkeerd gebruik, vallen niet onder de garantie.

Wanneer is de garantie op producten van toepassing?
Je kunt het aangeschafte product aanmelden voor een garantievraag wanneer:
Je een geldig aankoopbewijs van Logixbox.nl hebt (of bankafschrift);
Het artikel niet beschadigd is of kapot gegaan is door: foutief gebruik of foutief gebruik door derden.
Het artikel valt nog binnen de garantietermijn. De wettelijke garantietermijn wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de klant in alle redelijkheid mag verwachten.

Je kunt een garantieclaim melden als het product:
Beschadigd bij u thuis is bezorgd. Wij verzoeken u transportschade binnen 3 dagen te melden. Wij verzoeken u een gebrek zo spoedig mogelijk na ontdekking aan ons kenbaar te maken.

Hoe werkt het aanmelden van een retour of klacht (met garantie)?
Voor het aanmelden van een retour, vragen we u gebruik te maken van het herroepingsformulier en uw retour bij voorkeur te melden via info@logixbox.nl. Let op: het is niet verplicht, maar wij vragen u wel echt van te voren contact met ons op te nemen om de retourzending aan te melden. Zo voorkomen we dat uw zending zoekraakt in het magazijn, of niet gekoppeld kan worden aan uw bestelnummer. Gelieve het herroepingsformulier toe te voegen aan uw pakket. Dan kunnen we u in elk geval terugvinden in de systemen. Het is op afspraak mogelijk uw retour zelf terug te brengen in ons magazijn. De retouren worden in het centrale magazijn verwerkt, adres zie hieronder.

Retouradres:
Logixbox
T.a.v. Retouren
Uw Ordernummer:
Julianastraat 20
4566 AG Heikant

Voorwaarden retournering
Het product dient aangekocht te zijn in de webshop van Logixbox.nl. Logixbox producten die bij een van onze dealers zijn aangekocht, loopt het contact altijd via de webshop waar het Logixbox product is aangekocht. Het product moet compleet, onbeschadigd en indien redelijkerwijs mogelijk in de originele verpakking zijn verpakt. Het product is ongebruikt.
U kan gelijktijdig aan de melding de originele kassabon of factuur overleggen, of een ander bewijs van aankoop.
Er is geen sprake van een defect. Bij een defect mag Logixbox de waardevermindering aan u doorberekenen. Let op: heeft u een product kapot ontvangen? Dan vragen we u een mail te sturen naar info@logixbox.nl en te voorzien van duidelijke foto's.

Wij verzoeken u transportschade binnen 3 dagen bij ons te melden. In dat geval kan er om meerdere foto's gevraagd worden door Logixbox.nl om de schade en/of transportschade duidelijk in beeld te krijgen.

Wettelijk gezien mag u ook gebruik maken van het Europese modelformulier voor herroeping, beschikbaar gesteld via de Thuiswinkelorganisatie.
Echter, doordat informatie ontbreekt die voor ons magazijn van groot belang is, kan het langer duren dat we uw retour kunnen verwerken.
Logixbox behoudt zich het recht voor kosten in rekening te brengen indien het product door gebruik beschadigd is of er reeds gebruik is gemaakt van het product.

Uitgesloten van retour en omruiling
Uitgesloten van retour en omruiling zijn op maat gemaakte producten en/of gemonteerde producten. Neem voor de zekerheid altijd even contact op met de productspecialisten van de klantenservice zodat u een product uit kunt kiezen dat aan uw wensen voldoet. U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

Goed om te weten:
Logixbox is – bij een reguliere retour aanmelding - alleen gehouden een verzoek tot terugbetaling van de verkoopprijs (of omruiling) goed te keuren wanneer u dit binnen 14 dagen na ontvangst terugstuurt (met in het retourpakket een mededeling waaruit uw wens tot herroeping blijkt) of wanneer u binnen deze periode aangeeft dat u van uw aankoop afziet. Na deze melding heb je nog 14 dagen de tijd om het product te retourneren.
Wij betalen het gehele aankoopbedrag (inclusief eventuele verzend- en betaalkosten) zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen terug na ontvangst van de herroepingsmededeling. Wij mogen echter wel wachten met terugbetaling totdat we de producten hebben ontvangen, of tot het moment dat u aangetoond hebt deze te hebben opgestuurd.
Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke aankoop hebt gedaan, tenzij u duidelijk vermeld dat u dit anders wenst. Er worden voor de terugbetaling geen transactiekosten in rekening gebracht. Let op; voor een snelle en correcte afhandeling van uw klacht, vragen wij u deze in te dienen via info@logixbox.nl.

Kosten van een retourzending
Als iets kapot bij u thuis is geleverd hoeft u in principe geen retourkosten te betalen. Bij een 'gewone retour of omruiling' zijn de retourkosten uw rekening. Pak het goed en stevig in. Gebruik het liefst de originele verpakking. Op die manier is de kans op beschadigingen zo klein mogelijk en kunnen we er misschien nog iemand anders blij mee maken. Heeft u de originele verpakking niet meer in huis? Geen probleem, we bekijken de staat van uw teruggestuurde product en bepalen aan de hand daarvan wat de waardevermindering is; We adviseren u om het pakket verzekerd te verzenden.

Hoe verder?
Logixbox doet er alles aan om een garantieclaim snel naar tevredenheid af te handelen. De service afdeling streeft er naar om binnen vijf tot zeven werkdagen contact met u op te nemen. De serviceafdeling beoordeelt de klacht en zal u informeren over de mogelijke oplossing(en). In ieder geval krijgt u binnen veertien dagen na ontvangst van uw klacht een inhoudelijke reactie van de service afdeling.


Garantievoorwaarden

Wat valt er onder de garantie
Mocht u een klacht hebben over het gekochte product dan kan dit onder de garantie vallen. Fabricagefouten vallen in het algemeen binnen de garantie.
De volgende punten vallen niet onder de garantie: Wanneer schade is ontstaan door onjuist gebruik of nalatigheid valt dit meestal buiten de garantie, denk aan;
- ongevallen
- blootstelling aan extreme temperaturen
- stormschade
- langdurige blootstelling aan vocht
- oplosmiddelen
- krassen of beschadigingen tijdens montage
- zuren (agressieve schoonmaakmiddelen)
- nalatig onderhoud
- normale slijtage

Logixbox is gecertificeerd door de Nederlandse Thuiswinkelorganisatie en houdt deze richtlijnen aan. Hiervoor mag Logixbox het Thuiswinkelwaarborg keurmerk voeren. Mocht je er met Logixbox niet uitkomen, dan kun uw een klacht indienen bij de Geschillencommissie Thuiswinkel.
Informatie vind je op https://www.degeschillencommissie.nl/. Tevens kun u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform. En u hebt de mogelijkheid om uw order te herroepen via het Modelformulier voor herroeping.

Retourneren

Bij Logixbox heeft u het recht om een product zonder opgaaf van reden te retourneren. Als u hier gebruik van wilt maken, dan dient u dit aan ons te melden binnen 14 dagen nadat u het product hebt ontvangen. Vervolgens heeft u nog 14 dagen de tijd om het product daadwerkelijk terug te sturen. Vul hiervoor het herroepingsformulier in en voeg dit aan uw pakket toe. U kunt ook gebruik maken van het Europees modelformulier voor herroeping om aan ons kenbaar te maken dat u van de aankoop afziet. Gebruik van dit formulier is echter niet verplicht. De verzendkosten zijn voor eigen rekening. Pak het goed en stevig in. Gebruik het liefst de originele verpakking. Op die manier is de kans op beschadigingen zo klein mogelijk en kunnen we er misschien nog iemand anders mee blij maken. Heeft u de originele verpakking niet meer in huis? Geen probleem, we bekijken de staat van uw teruggestuurde product en bepalen aan de hand daarvan wat de waardevermindering is;


Retouradres:
Logixbox
T.a.v. Retouren
Julianastraat 20
4566 AG Heikant

 

Voorwaarden en uitzonderingen

Als u een product retour stuurt, dient u alle geleverde toebehoren mee te sturen. Het product moet - indien redelijkerwijs mogelijk - in originele (nieuw)staat en in de oorspronkelijke verpakking naar ons teruggestuurd te worden. Als u een product wilt retourneren dat gebruikt is en dus niet meer (als nieuw) verkocht kan worden, dan kunnen wij hiervoor een vergoeding in rekening brengen. Het is mogelijk dat deze vergoeding gelijk is aan het aankoopbedrag.

Sommige producten kunnen vanwege hun aard helemaal niet worden teruggestuurd:
Artikelen die speciaal voor u op maat gemaakt zijn (zoals bijvoorbeeld een brievenbusklep, speciale RAL kleur of spaghettimat op maat).

 

Vervolgprocedure

Wij betalen het gehele aankoopbedrag (inclusief eventuele verzend- en betaalkosten) zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen terug na ontvangst van de herroepingsmededeling. Wij mogen echter wel wachten met terugbetaling totdat we de producten hebben ontvangen, of tot het moment dat u aangetoond heeft deze te hebben opgestuurd.

Vragen?

Heeft u vragen over hoe u een Logixbox besteld, betaald of bezorgd, lees hier verder.